Стисло про те, хто і як керує приватизацією нашого державного майна

Стисло про те, хто і як керує приватизацією нашого державного майна

В. ТрубаровДля всіх нас, громадян України, а також для інвесторів дуже важливо знати про того, хто керує приватизацією в Україні і як він це робить.

Стаття опублікована на сайті всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні.

Щодо керівника Уряду «реформаторів» В. Гройсмана всім вже зрозуміло та настав час коротенько розповісти про призначенця ним виконуючого обов’язки Голови Фонду державного майна України В. Трубарова.

1. Про те, як був призначений В. Трубаров виконуючим обов’язки Голови ФДМУ

КМУ на чолі з В. Гройсманом, в порушення ст. 8 Закону України «Про ФДМУ», своїм розпорядженням від 06 вересня 2017 р. № 612-р призначив В. Трубарова, який був на посаді керівника апарату ФДМУ, виконуючим обов’язки Голови ФДМУ.
В. Трубаров залюбки погодився на таке «призначення з порушеннями» в вересні 2017 року. Я оскаржив таке розпорядження КМУ в адміністративному суді. Завдяки цьому відбулися позитивні зміни у призначенні, а саме 20 грудня 2017 року на засіданні по розгляду оскарження про призначення Трубарова, в Адміністративному окружному суді КМУ частково виправив помилки, видавши 4 розпорядження та призначивши його заступником, але виникли нові питання по введенню додаткової посади заступника (знову порушення Закону) та знову порушено порядок призначення виконуючого обов’язки, який встановлює Закон. При такому призначенні В. Трубаров з 06 вересня 2017 року ще призначає в. о. керівника апарату Д. Лазурко – тобто призначає його на посаду, яку обіймає сам (на В. Трубарова, як на керівника апарату, відповідно до розпорядження КМУ від 06.09.2017 року №612-р покладено виконання обов’язків голови ФДМУ).

Саме про порушення про призначення В. Трубарова неодноразово наголошували високопосадовці та народні депутати: про це можливо прочитати у статтях та у інтерв’ю:

  1. Призначення Трубарова в.о. голови Фонду держмайна підриває довіру до приватизації — Ігор Луценко;
  2. Реальний процес великої приватизації в Україні відсутній;
  3. Хомутынник раскритиковал работу и.о. главы Фонда госимущества;
  4. Трубаров назначен главой Фонда госимущества в нарушение закона, и все акты и соглашения, которые он будет подписывать, могут быть признаны ничтожными”.

Зараз оскарження призначення розпорядженням КМУ від 06.09.2017 року №612-р знаходиться у Верховному суді України.

Докладніше про це у статтях:

2. В. Трубаров особисто, як керівник апарату, не виконував рішення суду по поновленню на посаді.

Як приклад РВ ФДМУ Чернігівська та Запорізька області. З приводу цього по Чернігівській області написано було декілька заяв, а особливо щодо покарання винних держслужбовців у невиконанні рішення суду та щодо регресу по виплаті за вимушений прогул – реакція відсутня. Приклад: по рішенню Чернігівського окружного адміністративного суду по справі № 825/603/17 від 12.05.2017 р. наказом ФДМУ від 31.08.2017 р. № 154-р Йовенко В. І. був поновлено на посаді начальника РВ ФДМУ по Черкаській області з 29.03.2017 року.
Тільки 31.08.2017 року, після втручання громадськості, В. Трубаров змилувався виконати рішення суду від 12.05.2017 року.

3. Приватизація під загрозою

В. Трубаров, при виконанні обов’язків голови ФДМУ поставив під загрозу проведення приватизації відповідно до вимог нового Закону про приватизацію (№ 7066 вступив в дію 07.03.2018 року).

а) Щодо розгляду проекту Закону України про приватизацію.

ДРСУ 05.05.2017 ухвалила рішення № 184 про відмову у погодженні регуляторного акта, а саме проекту нового Закону. Відповідно до ст. 25 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та листів ДРСУ від 20.07.2017 № 5954/0/20-17 та № 5953/0/20-17 не можливе схвалення проекту Закону при наявності відмови ДРСУ.
Але, ФДМУ листом від 15.09.2017 № 10-18-17676 за підписом В. Трубарова подає до КМУ на розгляд цей (невідомо вже який) законопроект за № 7066 . Звертаю увагу, що з 04.09.2017 року законопроект № 7066 був поданий КМУ до ВРУ та 06.09.2017 року він розглядався у комітетах ВРУ.
Відповідно до витягу з протоколу № 55 від 18.09.2017 року КМУ схвалив проект закону (поданий В. Трубаровим за № 7066) та прийняв рішення про відкликання з ВРУ проекту закону за № 7066.
Листом від 19.09.2017 № 10-18-17909 знову В. Трубаров подає до КМУ не зрозуміло, який вже проект Закону та знову за № 7066. Звертаю увагу, що відкликання КМУ проекту з ВРУ відбулося 19.09.2017 року.
Таким чином, порушено регламент КМУ щодо розгляду законопроектів, В. Трубаров без повернення до ФДМУ законопроекту сам вносив нові законопроекти під час розгляду законопроекту у ВРУ за цим же № 7066.

Докладніше у статтях:

б) переліки об’єктів, що підлягають приватизації, сформовані з порушенням вимог Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» ( №7066)

07 березня 2018 року набрав чинності Закон України «Про приватизацію державного і комунального майна» (далі – Закон).
У частині 5 розділу V Закону зазначено: «Установити, що уповноважені органи управління державним майном або корпоративними правами, управління яких вони здійснюють, у двотижневий строк з дня набрання чинності цим Законом мають подати Фонду державного майна України пропозиції про включення об’єктів права державної власності до переліку об’єктів, що підлягають приватизації у році набрання чинності цим Законом, разом з інформацією, зазначеною у частинах четвертій, п’ятій статті 11 цього Закону, та основними показниками господарської діяльності за останні три роки та останній звітний період».
Відповідно до частини 5 статті 11 Закону пропозиції та зазначена інформація подається в порядку, встановленому КМУ. Також у дорученні КМУ до ФДМУ від 14.03.2018 № 8596/2/1-18 у розділі «Частина п’ята статі 11 Закону» зазначено, що інформація, яка зазначена у частині п’ятій статті 11 Закону подається в порядку, встановленому КМУ.
ФДМУ листом від 07.03.2018 № 10-19-4710 звернувся з цього приводу до уповноважених органів управління та зазначив останній термін подання пропозицій 20 березня 2018 року.

ФДМУ в листі від 19.03.2018 № 10-19-5424 зазначив про відсутність Порядку подання уповноваженими органами управління державним органам приватизації пропозицій щодо включення об’єктів права державної власності до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, що передбачений вимогами частини п’ятої статті 11 Закону.

Таким чином, органи управління у 2018 році могли подати свої пропозиції на цей рік тільки до 20 березня 2018 року включно, але при цьому, по твердженню ФДМУ, ще був відсутній Порядок від КМУ.

Проект постанови КМУ «Про затвердження Порядку подання уповноваженими органами управління державним органам приватизації пропозицій щодо включення об’єктів права державної власності до переліку об’єктів, що підлягають приватизації» знаходився на громадському обговоренні до 13 квітня 2018 року. Але ФДМУ у своєму листі від 07.03.2018 № 10-19-4710 вже встановив форму пропозиції відповідно до додатку 1 цього проекту постанови КМУ (на обговоренні до 13 квітня 2018 року).

Також 29.03.2018 року на сайті ФДМУ, на сторінках у Фейсбуці ФДМУ та В. Трубарова було зазначено, що Міністерства та відомства протягом 14 днів з моменту набуття чинності новим Законом не сформували і не передали до ФДМУ перелік об’єктів для приватизації.

Але, не зважаючи на ці вимоги закону, ФДМУ видає наказ від 27.03.2018 № 447, яким включає до переліку об’єкти приватизації, органи управління яких не подавали пропозиції (стосується малої приватизації).

в) порушення при формуванні переліків та прийняті рішень про приватизацію після внесення об’єктів до переліків

У частині 2 розділу V Закону зазначено: «Установити, що приватизація (продаж) об’єктів, щодо яких рішення про приватизацію було прийнято до набрання чинності цим Законом, здійснюється та завершується відповідно до вимог цього Закону».

По 35 об’єктам було прийнято рішення про приватизацію до набрання чинності цим Законом, але ФДМУ незаконно включив їх до переліку ЄМК ДП, у тому числі тих, що передані в оренду (додаток 2 до наказу № 447), що підлягають приватизації у 2018 році та потім прийняв по цим ДП нові рішення про приватизацію.

4. Відсутність Громадської Ради при ФДМУ

Парадокс, але ФДМУ – єдиний Центральний орган виконавчої влади України, в якому відсутня Громадська Рада.

В. Трубаров видав наказ від 03.10.2017 № 1518, про скасування наказу ФДМУ від 04.08.2017 № 1268, а саме про скасування ініціативної групи по проведенню установчих зборів Громадської Ради.

На той час ініціативна група вже була скасована, в зв’язку з тим що на 04.10.2017 року вже були призначені установчі збори Громадської ради, які і відбулися. Протокол установчих зборів від 04.10.2017 було надано до ФДМУ. Але, В. Трубаров порушив вимоги Типового положення щодо оприлюднення протоколу Установчих зборів Громадської ради при ФДМУ від 04.10.2017 р., та вимоги постанови КМУ від 03 листопада 2010 р. № 996.

До цього часу ФДМУ не виконав вимоги п. 8, 9 Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній Київській та Севастопольській міській, районній, районній у м. Києві та Севастополі державній адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 03.11.2010 р. № 996, а саме: в установлені законодавством строки ФДМУ на своєму офіційному веб-сайті не оприлюднив Протокол установчих зборів Громадської ради від 04.10.2017 р., який було подано до ФДМУ 05.10.2017 р.; на підставі зазначеного протоколу ФДМУ не затвердив склад Громадської ради та не оприлюднив його на своєму офіційному веб-сайті.

Також, відповідно до п. 8 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 р. № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» ФДМУ протягом трьох робочих днів з початку проведення консультацій з громадськістю подає Громадській раді проекти відповідних нормативно-правових актів та інформаційно-аналітичні матеріали до них. Цю норму ФДМУ не виконує.

Таким чином, виникає питання щодо легітимності прийнятих всіх нормативно-правових актів на виконання Закону № 7066 та і самого Закону № 7066 та з приходом В. Трубарова ФДМУ залишається без громадського контролю, який передбачено постановою Уряду «злочинної влади».

Докладніше про це у статті: Законно чи поза межами законодавства діятиме Уряд Гройсмана після прийняття Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна».

Детальніше у відео:

5. Приватизація і кримінал

23.11.2017 року Генеральний прокурор України Ю. Луценко оприлюднив на своїй сторінці ФБ інформацію щодо допиту В. Трубарова, щодо оголошення йому підозри та щодо передачі цієї кримінальної справи до НАБУ.

Фактично, В. Трубаров знаходиться під підозрою у кримінальних справах, що придає «приваблівисть» для участі іноземних інвесторів у приватизації. Але В. Гройсмана такий стан речей влаштовує.

6. Питання щодо декларацій В. Трубарова

Частина фактів про його «законні доходи від бджолярства без земельних ділянок у вільний від праці час, від здачі в оренду нерухомості своїй матері, щодо придбання квартири, щодо отримання подарунків знову від своєї матусі та про те, як загубив сина у деклараціях викладено у статтях:

7. Запровадження «схем» щодо майданчиків по оцінці.

Безліч статей та фактів з цього приводу та особливо потрібно звернути увагу як проходили тендери по залученню цих майданчиків.

  1. От так модуль, от так сучий син!;
  2. Недвижимая схема;
  3. Українці через нову схему заплатять 600 млн: як замішаний нардеп і чиї фірми зароблять;
  4. Низка статей у Фейсбук.

8. Порушення при проведенні конкурсів по визначенню радників – велика приватизація

Знову безліч порушень при проведенні конкурсів, справи по цим порушенням зараз у суді.
Відповідно до Ухвали ОКРУЖНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ міста КИЄВА від 08.10.2018 № 826/13396/18:

  • заборонити Фонду державного майна України вчиняти дії з підготовки проекту рішення Кабінету Міністрів України щодо визначення радника у процесі приватизації пакету акцій ПАТ «Об’єднана гірничо-хімічна компанія», ДП «Вугільна компанія «Краснолиманська», ДП «Завод «Електроважмаш», ПАТ «Одеський припортовий завод», ПрАТ “Індар” та джерел оплати його послуг;
  • заборонити Фонду державного майна України вчиняти дії з внесення проекту рішення на розгляд Кабінету Міністрів України щодо визначення радника у процесі приватизації пакету акцій ПАТ «Об’єднана гірничо-хімічна компанія», ДП «Вугільна компанія «Краснолиманська», ДП «Завод «Електроважмаш», ПАТ «Одеський припортовий завод», ПрАТ “Індар” та джерел оплати його послуг;
  • заборонити Міністерству фінансів України вчиняти будь-які дії, в тому числі ухвалювати рішення про погодження проекту акту Кабінету Міністрів України щодо визначення радника за результатами конкурсу у процесі приватизації пакету акцій ПАТ «Об’єднана гірничо-хімічна компанія», ДП «Вугільна компанія «Краснолиманська», ДП «Завод «Електроважмаш», ПАТ «Одеський припортовий завод», ПрАТ “Індар” та джерел оплати його послуг;
  • заборонити Міністерству економічного розвитку і торгівлі України вчиняти будь-які дії, в тому числі ухвалювати рішення про погодження проекту акту Кабінету Міністрів України щодо визначення радника за результатами конкурсу у процесі приватизації пакету акцій ПАТ «Об’єднана гірничо-хімічна компанія», ДП «Вугільна компанія «Краснолиманська», ДП «Завод «Електроважмаш», ПАТ «Одеський припортовий завод», ПрАТ “Індар” та джерел оплати його послуг.

ВЕЛИКА ПРИВАТИЗАЦІЯ під керуванням В. Трубарова – теж під загрозою.

Тому треба контролювати дії влади, не давати їм можливості порушувати законодавство та лишати прав громадян, знати та боротися за свої конституційні права, за прозору приватизацію, за надходження до бюджету, боротися проти виникнення монополізації (олігархізації) та боротися проти свавілля чиновників.

Блог автора – постійна ссилка на статтю
Качур Д. М. , член Громадської ради при ФДМУ , експерт з питань приватизації

4 Replies to “Стисло про те, хто і як керує приватизацією нашого державного майна”

  1. ФДМУ – одна з найбільш корумпованих організацій в Україні та джерело, з якого зародилися олігархи.

    1. Обогащение людей при власти,или около власти началось ещё с первых дней независимости страны,когда они начали брать огромные денежные средства в кредит у банков,под государственные гарантии и … не возвращать их.А возвращает эти кредиты государство из бюджета, т.е. нашими с вами деньгами. И схема эта продолжает работать.

      1. Да и для этого сделали банкопад и еще при этом и кинули предприятия и людей свыше 200 тыс. грн. А это про приватизацию разговор, и как может относится иностранный инвестор при таком положении дел с руководителями приватизации.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.