«Реформатори» готують розпродаж державного майна України, завдяки законопроекту Гройсмана №7066
Під час кризи в державі та під час війни готується “великий розпродаж” України. Кому потрібний старт у прийнятті законопроекту № 7066 “Про приватизацію державного і комунального майна”?
Стаття опублікована на сайті всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні.
Враховуючи особливості законопроекту Гройсмана №7066, стає зрозумілим, що цей закнопроект робить неможливим виявлення корупції та відповідальність за розкрадання майна на державних підприємствах і тягне за собою розпродаж майна заікавленим особам.
Черговий крок антикорупційної політики
9 листопада 2017 року Прем’єр-міністр у своєму виступі при розгляді законопроекту Верховною Радою України зазначив, що «3,5 тисячі державних підприємств генерують збитки державі і прибутки тим, хто навколо цих підприємств годується». Він також зазначив, що прийняття цього законопроекту стане «міцним кроком щодо антикорупційної політики у державі». Те, що одним з джерел корупції є державні підприємства – це єдина правда щодо стану речей у сфері приватизації та управління державною власністю, яку висловив нам Прем’єр-міністр.
Але виникає питання, виступ Прем’єр-міністра – що це?
Це заява про злочин, а саме: про корупцію на державних підприємствах, що завдає шкоди державі та надає надприбутки особам, що контролюють ці підприємства?
Тоді чому за фактами, викладеними В. Гройсманом з цього приводу у публічному виступі, відсутнє відкриття кримінальних справ?
Також, дивує те, що саме В. Гройсман констатує, що на державних підприємствах існує корупція та розкрадання державного майна. Хоча з 2014 року саме «Уряд реформаторів» здійснює управління цими підприємствами, призначає керівників та наглядові ради, затверджує фінансові плани та контролює їх виконання, виконує моніторинг ефективності управління цими підприємствами та контроль за їхньою діяльністю.
Великий розпродаж
Під час кризи в Державі та під час війни готується «великий розпродаж» України, якому має дати старт прийняття законопроекту № 7066. З огляду законопроекту Гройсмана №7066, стає зрозумілим, що цей законопроект унеможливить виявлення корупції та покарання за розкрадання майна на цих державних підприємствах та призведе до «розпродажу» майна зацікавленим особам.
Щодо змін, які вносить законопроект В. Гройсмана – то для початку, в даній статті хочу звернути увагу тільки на 3 аспекти вказаного законопроекту, яких достатньо для розуміння того, що 95% запропонованих до приватизації державних підприємств планують розпродати як набір майна (у вигляді єдиних майнових комплексів), а не як підприємства.
Також слід звернути увагу на запропоновані умови приватизації сільськогосподарських державних підприємств, які мають у постійному користуванні земельні ділянки. Цим законопроектом скасовано право робітників та пенсіонерів даних підприємств на безкоштовне отримання частки майна. При приватизації даних с/г державних підприємств – їхнє майно буде продано як ЄМК (ЦМК) без збереження прав на постійне користування земельними ділянками. З чого зрозуміло, що не майно, а лише земельні ділянки даних підприємств цікаві олігархам-латифундистам, вони приберуть їх до своїх рук, а майно так і залишиться нікому не потрібним.
Три важливих зміни в законодавстві, які потребують уваги
І це є перша зміна по законопроекту- велика кількість підприємств будуть продані, як набір майна у вигляді ЄМК (ЦМК). Дивує те, що співавтором даного законопроекту був Л. Бальцерович, який у Польщі проводив приватизацію по геть іншим правилам – в більшості випадків продавалися акції підприємств та продавалися тільки тоді, коли на них виникав попит і їх вартість на біржі різко зростала.
Друга «важлива» зміна, яку вносить законопроект Гройсмана – це порядок визначення стартової ціни ЄМК. Пропонують, без проведення оцінки, визначати ціну, як різницю між балансовою (залишковою) вартістю майна та заборгованістю по фінансовим зобов’язанням. По цьому принципу і закладено «розпродаж майна». Тому що майно державних підприємств, як правило, недооцінювалося і залишкова вартість майна у десятки разів менша від ринкової вартості. Також відраховується кредиторська заборгованість, яка частково фіктивна і виникла внаслідок отримання злочинних прибутків особами, що контролюють дані підприємства.
Третя зміна законопроекту В. Гройсмана – це те, що стосується підготовки державних підприємств до приватизації. Фактично скасовується контроль та перевірка наявності та руху майна, скасовується контроль за виникненням кредиторської заборгованості, скасовується необхідність оцінки, переоцінки майна та проведення аудиторської перевірки.
Таким чином, зазначені зміни законопроекту В. Гройсмана позбавляють можливості контролювати обіг майна та грошових коштів, дозволять закрити очі на крадіжки державного майна та грошових коштів державних підприємств, на виникнення кредиторської заборгованості і тим самим це стане своєрідною «амністією» корупції та отримання злочинних прибутків особами, які контролюють дані підприємства.
Тепер, щодо голосування за «реформаторський» законопроект №7066. Приводжу результати голосування 09.11.2017 року Верховної ради України в першому читанні:
• Фракція партії «БПП» — «за» 113 голосів (кількість депутатів 138);
• Фракція політичної партії «НФ» — «за» 68 голосів (кількість – 81).
Тобто, представники коаліції, яка обрала виконавчу владу, що допустила корупцію у державному секторі економіки, голосують «за», наголошуючи, що мета даного закону – це боротьба з корупцією, яку можливо побороти тільки за рахунок «швидкої приватизації».
Тим самим, «реформатори» намагаються переконати нас, що мають за мету боротися з тим, що самі створюють, що контролюють, та при цьому дозволяють отримувати злочинні прибутки…
Подивімося також на інші результати голосування:
• Група «Партія» «Відродження – «за» 10 голосів (кількість – 26);
• Група «Воля народу» — «за» 16 голосів (кількість -18)
А це представники «регіоналів» і виникає великий сумнів, що вони теж голосували з метою боротьби з корупцією.
Щодо наміру боротьби з корупцією у державному секторі економіки за рахунок «швидкої приватизації» – у «реформаторів» є купа протиріч між їхніми заявами та діями.
Мінекономрозвитку, на відміну від заяви В. Гройсмана та досвіду провідних країн Європи (Польща контролює 40 підприємств, в країнах Балтії – не більше 30 підприємств), наголошує про намір залишити у державній власності більше 700 державних підприємств (враховуючи концесію). І незрозуміло, навіщо залишати таку велику кількість державних підприємств на яких присутня корупція та які генерують збитки державі.
Таких «змін» на користь держави чимало в законопроекті №7066…
Тому кожну з них я буду висвітлювати у наступних новинах та статтях.
Качур Д. М. , член Громадської ради при ФДМУ , експерт з питань приватизації
Додаткові коментарі Ви можете подивитись на сайті всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні.