Незаконний шлях проходження Законопроекту «Про приватизацію державного майна» (№ 7066) в Уряді, ще до голосування у Верховній Раді України

Незаконний шлях проходження Законопроекту «Про приватизацію державного майна» (№ 7066) в Уряді, ще до голосування у Верховній Раді України

Незаконний шлях проходження Законопроекту «Про приватизацію державного майна» (№ 7066) в Уряді, ще до голосування у Верховній Раді України«Ноу-хау» Уряду «реформаторів» Гройсмана – амністія всіх своїх незаконних дій, обхід заборони на ухвалення Урядом цього законопроекту шляхом прийняття законопроекту (№7066) Верховною Радою України.

Стаття опублікована на сайті всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні.

Вимоги законодавства

У нашій Державі для підготовки та прийняття законів спочатку треба виконувати вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у ст. 25 якого зазначено, що регуляторний акт (тобто законопроект) не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом виконавчої влади, якщо проект регуляторного акта не був погоджений з уповноваженим органом (тобто Державною регуляторною службою України – ДРСУ).

Як вбачається із фактів проходження, підготовки та ухвалення Урядом Законопроекту «Про приватизацію державного майна» (№ 7066), в Уряді В. Гройсмана існує інше ставлення до розуміння вимог законодавства та вищезазначеного Закону щодо регуляторної політики і ось чому.

Як Уряд дотримується вимог законодавства

05.05.2017 року ДРСУ ухвалила рішення № 184 про відмову у погодженні законопроекту (№ 7066) та запропонувала, поданий Фондом державного майна України (ФДМУ) законопроект, доопрацювати з подальшою подачею на повторне погодження до ДРСУ.

Натомість ФДМУ (лист від 15.09.2017 № 10-18-17076) без обов’язкового повторного погодження з ДРСУ подав до Уряду законопроект разом з додатками, який було ухвалений на позачерговому засіданні Уряду 18.09.2017 р. та який був спрямований до Верховної ради України.

Дивує така річ, що ФДМУ завжди додавав до законопроекту пояснювальну записку, в якій повідомляв про наявність відмови ДРСУ у погодженні законопроекту, тобто повідомляв про порушення ним законодавства. Незважаючи на це, Уряд приймав до розгляду та ухвалював цей законопроект (№ 7066).

В своєму експертному висновку Секретаріат КМУ теж повідомляв, що рішенням ДРСУ (від 05.05.2017 № 184) відмовлено у погодженні цього законопроекту, але незважаючи на це запропонував до розгляду на засіданні Урядового комітету. Мало того, Секретаріат КМУ (лист від 04.10.2017 № 17-17/3183) зазначив, що цей експертний висновок також чинний до законопроектів, наданих ФДМУ до Уряду 15.09.2017 р. та 19.09.2017 р.

Як бачимо у діях Уряду В. Гройсмана з’явилися «реформатори», які самі у своїх документах зазначають про те, що Закон не дозволяє приймати та ухвалювати запропонований законопроект, але це їм не заважає схвалювати цей же законопроект. З цього приводу є прислів’я: «А Васька слухає, да їсть!».

У свою чергу ДРСУ (лист від 20.07.2017 № 5953/0/20-17) звернулась до Уряду з повідомленням про те, що ФДМУ порушив вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та що ФДМУ, порушуючи вимоги зазначеного Закону, подав законопроект на розгляд Уряду. Також ДРСУ звернула увагу Уряду на те, що відповідно до ст. 25 цього Закону регуляторний акт не може без погодження ДРСУ бути прийнятий або схвалений та наполягала на виконанні вимог законодавства та недопущення схвалення цього законопроекту.

Але, у В. Гройсмана інше ставлення щодо виконання вимог законодавства при схваленні Урядом законопроекту, незважаючи на застереження Секретаріату КМУ щодо наявності заборони на розгляд та схвалення законопроекту (№ 7066). Але ці застереження були лише взяти до відома та щодо законності ухвалення Урядом законопроекту (№7066) відзначали, що Голова ДРСУ Ляпіна К. М. не висловила зауважень до цього законопроекту (лист Секретаріату КМУ від 01.09.2017 № 41-К018341/10П-4).

Мабуть у цьому Уряді багато прихильників «базарного» типу ухвалення рішень, але законодавством України не передбачено підтвердження або скасування рішень (відмови) ДРСУ щодо погодження законопроекту посадовими особами «з голосу» та чітко визначений порядок дій при наявності відмови у погодженні.

Звертаю увагу на те, що рішення ДРСУ (від 05.05.2017 № 184) про відмову в погодженні законопроекту дійсне на цей час, про що ФДМУ зазначає в пояснювальній записці до законопроекту (№ 7066).

І от у такому вигляді цей «схвалений» Урядом «реформаторів» законопроект (№ 7066) потрапив до Верховної Ради України. І за цю «незаконну криву конячку» (це я про цей законопроект) наші народні обранці 09.11.2017 р. проголосували в першому читанні.

Ось такий приклад по виконанню вимог законодавства Урядом В. Гройсмана на шляху прийняття найважливішого для громадян та Держави Законопроекту «Про приватизацію державного майна».

Незаконний шлях проходження Законопроекту «Про приватизацію державного майна» (№ 7066) в Уряді, ще до голосування у Верховній Раді УкраїниПри наявності багатьох порушень Урядом законодавства на шляху цього законопроекту, виникає питання, а навіщо взагалі приймати цей закон у ВРУ. Для цього Уряду «реформаторів» було би достатньо тільки опублікувати текст Закону в «Урядовому кур’єрі» та зазначити, що він прийнятий Урядом та вже діє.

Стає зрозумілим, що за таких чисельних порушеннях законодавства тільки на шляху до прийняття законопроекту (№ 7066), до чого треба готуватися після його прийняття, тобто до великої кількості порушень цього Закону цими самими можновладцями із Уряду «реформаторів» у своїх інтересах. Про закладені «схеми приватизації» свідчить зміст цього законопроекту (№7066), але це докладніше у наступній статті.

Качур Д. М. ,    член Громадської ради при ФДМУ ,    експерт з питань приватизації

Додаткові коментарі Ви можете подивитись на сайті всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.