Чи стане громадянин України джерелом влади, залежить від кожного з нас

Чи стане громадянин України джерелом влади, залежить від кожного з нас

Чи стане громадянин України джерелом влади, залежить від кожного з нас Наднизький рівень участі громадян України в обговоренні проектів законодавчих актів призводить до прийняття не якісних законів, які захищають чиновника і не враховують права пересічного громадянина.

Стаття опублікована на сайті всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні.

Участь громадян України в управлінні державними справами

Конституція України визначає, що кожний громадянин наділєний правом бути джерелом влади в державі і зокрема брати участь в управлінні державними справами. Для реалізації цього права, достатньо виключно Вашого бажання. Адже, у разі необхідності, Ви завжди маєте можливість направити запит до державних органів влади на отримання публічної інформації. Маєте право надавати пропопозиції та зауваження і таким чином приймати участь у формуванні державної регуляторної політики через механізм звернення громадян.

Одна з причин прийняття законів, які не враховують інтереси громадян

Дуже часто ми є свідками великої кількості нарікань громадян на якість прийнятих законодавчих актів. Але в багатьох випадках ми самі слугуємо причиною прийняття таких «поганих» законів, тому що не приймали активної участі у громадському обговоренні їх проектів.

Я хочу нагадати читачу, що законодавством про державну регуляторну політику передбачено обов’язковість громадського обговорення кожного проекту нормативного акту. Таке обговорення зазвичай проводиться на веб-сайті державного органу влади, який є ініціатором прийняття того чи іншого законопроекту. Кожний громадянин має можливість надати свої зауваження та пропозиції до проекту нормативного акту, які зобов’язаний розглянути державний орган влади та надати відповідь про врахування цих поправок або вмотивовану відмову. Після завершення громадського обговорення, державний орган влади оприлюднює звіт про проведення такого обговорення, в якому обов’язково зазначає кількість поданих зауважень, пропозицій та результати розгляду їх.



Наднизька активність громадян

Враховуючи особистий досвід, хочу проінформувати Вас, що в громадському обговоренні такого важливого для кожного з нас проекту закону «Про приватизацію державного майна», в період з 27 березня 2017 року по 27 квітня 2017 року, зауваження та пропозиції надали лише 4 громадянина! Про це свідчить звіт ФДМУ. Але, навіть попри наднизьку активність громадян, під час обговорення цього законопроекту, до нього було внесено близько п’ятдесяти правок.

Тепер відчуйте цей жах, що по законопроекту, який стосується нашого з вами державного майна, охоплює 20 відсотків ВВП, вирішує судьбу наявності чи відсутності більше півтора мільйона робочих місць та регулює діяльність чиновників в галузі із надзначними корупційними ризиками, в громадському обговоренні прийняло участь чотири громадянина на всю країну !!!

Тому сьогодні Громадська рада при ФДМУ пропонує громадянам прийняти участь в новому обговоренні 64 проектів нормативних актів, без яких не буде працювати Закон України «Про приватизацію державного і комунального майна». Громадська рада у своїх об’явах про громадські обговорення розміщує банер «Здійснюємо реформи змінюємо Україну» для того, щоб Вам було легко знайти ці об’яви.

Як прийняти участь в обговоренні законопроекту

Чи стане громадянин України джерелом влади, залежить від кожного з нас

Ще раз наголошую, що ці 64 проекти нормативних актів складуть правила для проведення приватизації, для продажу нашого державного та комунального майна та від них буде залежати знищення корупції в цих процесах, неможливість продажу за безцінь державного та комунального майна «своїм» людям. І це все залежить від кожного громадянина та його участі в громадському обговоренні 64 проектів нормативних актів.

Як це зробити ? Зазначу – нічого складного немає. Заходьте на веб-сайт ФДМУ на панель «Громадська платформа» та переходьте на сторінку «Електроні консультації з громадськістю» (натисніть посилання) . На цій сторінці оприлюднено поточний перелік проектів нормативних актів для обговорення. Починайте з дати 07.03.2018 року (на сторінці вона зазначена так: 2018-03-07). В даному випадку простіше за все встановити фільтр по даті з 07.03.2018 та додати слово “приватизації” (краще використовувати частину слова “приватизац”) як це наведено на малюнку:

Електронні консультації з громадськістю

Далі тиснете на назву проекту, поступово відкриваєте проект нормативного акту, пояснювальну записку та інші зазначені документи.

Далі Вам потрібно опрацювати ці документи та розділ Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», якого стосується цей проект. Робіть свої висновки та через «Залишити коментар» надавайте свої пропозиції та зауваження. Зразок заповнення коментаря :

spfu коментар

Також це можливо зробити окремими зверненнями громадян до ФДМУ відповідно до вимог закону України «Про звернення громадян». Громадське обговорення проводиться на протязі місяця, після чого вам повинні надати відповідь про урахування Ваших зауважень та пропозицій та після цього оприлюднити звіт про проведення громадського обговорення, в якому будуть зазначені і ваші зауваження та пропозиції.

Законотворчість під контроль

Всі ми повинні розуміти, що чиновники пишуть проекти нормативних актів «під себе» і тільки від кожного з нас залежить наскільки ми їм дозволимо це робити.

Дуже просто писати у фейсбуці різні гнівні пости, натомість кожний свідомий громадянин повинен приймати активну участь в громадському обговоренні проектів законів та нормативних актів у тій сфері, на якій він розуміється.

Кожний з нас повинен зрозуміти, що нам надані величезні права в управлінні державними справами. Права по контролю діяльності посадовців та державних (комунальних) органів влади. Але для цього треба трішечки попрацювати: почитати діючий закон, проект закону чи нормативний акт, знайти хибні місця і речення у проекті та надати свої зауваження та пропозиції.

Тому, коли приймається «хибний» закон задайте собі питання, а що я зробив для виправлення та внесення змін до цього закону.

Зараз закладаються правила приватизації та продажу державного та комунального майна і це стосується заможності Держави, громади та кожного громадянина.

Качур Д. М. , член Громадської ради при ФДМУ , експерт з питань приватизації

Додаткові коментарі Ви можете подивитись на сайті всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні.

4 Replies to “Чи стане громадянин України джерелом влади, залежить від кожного з нас”

  1. Спасибо, Дмитрий! Делюсь с Вами своей болью. При обсуждении проекта концепции Статута ТГ Киева в течение всего 2017 года, участников было от силы 5 человек. Головна проблема киян – у фактичної відсутності дієздатного представницького органу – Київської міської ради і територіальної громади – суб’єкта місцевого самоврядування. Тому, як зазначено у концепції Статуту територіальної громади м. Києва, «кияни, так і не стали повноцінною та дієздатною ТГ», а ТГ, як відомо, є основою громадянського суспільства. На виконання програми сприяння розвитку ГС на 2012 – 2016 рр. витрачено 73 млн грн., на програму 2017 – 2019 рр. в міському бюджеті закладено 86 млн 514 тис. грн. А з 2007 по 2019 рр. на програми розвитку ГС з бюджету буде витрачено більш ніж 160 млн грн.
    Постає питання, чому немає позитивного ефекту від міських цільових програм?
    Ефекту немає оскільки у виконання (здійснення) програм не включені члени ТГ і депутати Київради – не створений Центр комунікацій (Управління розвитку громадянського суспільства і місцевого самоврядування при Київраді); комунальні ЗМІ є ширмою органів влади, відсутні програми з участю членів громади, обговорення і вирішення проблем ТГ, зокрема Статуту ТГ; не сформовані структурні підрозділи територіальної громади (децентралізація влади), які є основою громадянського суспільства.
    За останні 4 роки ми, члени ТГ, 18 разів зверталися до Київради з пропозиціями створити Центр комунікацій, громадські редакції при комунальних ЗМІ і почати реформу децентралізації влади. Діалог між владою і громадою, про який так багато говориться, відсутній.

    1. Я получил документы, ознакомлюсь (мы не специалисты в местном самоуправлении), но подскажу как использовать механизм обращения граждан соответствии с законодательством

  2. Не знаю, как возможно остоять честь и достоинство если два депутата сельсовета вошли в сговор, оклеветали после присяги на суде говорить правду и судья принимает их свидетельства, когда ложь очевидна, буду благодарна за совет

  3. 1. В статье расписано как можно и нужно участвовать в громадськом обсуждении проектов актов в приватизации. 2. По прохождению суда тяжело советовать по общей информации, но для суда надо собирать доказательства , при этом можно использовать адвоката и журналиста, и представлять их в суд и после их признания судом на указанных людей подавать заявления в полицию на открытие уголовного дела.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.