Інформація, яку оприлюднив В. Гройсман відрізняється від інформації Укравтодора
Стаття опублікована на сайтах всеукраїнського журналу Корупціонер в Україні та інформаційного агентства Активні громадяни.
У попередній статті «Володимир Гройсман і дороги» я надав інформацію, зі слів В. Гройсмана про буцім то 3800 км. доріг відремонтованих та збудованих в Україні за 2018 рік.
22.02.2019 року з цього приводу я надав запити до Секретаріату КМУ. Але Секретаріат КМУ зазначив, що не володіє цією інформацією та 28.02.2019 року направив мої запити до Мінінфраструктури та Укравтодору.
Відповідь Укравтодору
12.03.2019 року я отримав відповідь від Укравтодору, датовану 05.03.2019 року № 1220/1/5.2-8-44/55. Цей лист підписаний ще одним “виконуючим обов’язки у Державі” – в. о. Голови Укравтодору С. Новаком.
Здивувало те, що лист підписано 05.03.2019 р., але відправлений він 12.03.2019 р. Тобто Укравтодору на просте відправлення підписаного листа потрібно 7 діб.
Пан С. Новак повідомив, що всього у 2018 році за рахунок усіх джерел фінансування на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення введено в експлуатацію 1411,9 км. Та за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам введено в експлуатацію 1089,6 км автомобільних доріг комунальної власності. Як бачимо по інформації Укравтодору – в Україні за 2018 рік відремонтовано та збудовано всього 2501,5 км. доріг.
Нагадаю, що на сторінці В. Гройсмана на Фейсбуці розміщена його заява про те, що у 2018 році було відремонтовано та збудовано 3800 км доріг.
На додачу Укравтодор додав таблицю з переліком областей та відстанями, яку просто прочитати не можливо (подивитись), не кажучи вже про те, що вони повинні були вказати всі дорожні ділянки, їх місцезнаходження та протяжність кожної ділянки таких доріг.
Звісно я зроблю ще запити, але є відчуття що такої інформації в них теж немає. Звісно виникає підозра про те, що контроль з боку Уряду та Укравтодору за якістю робіт та витрачанням коштів знаходиться на самому низькому рівні. А питання йшло про виділення у 2018 році більш ніж 40 млрд. грн. Тож про які 3800 км наголошував В. Гройсман? Питання залишається відкритим.
Також стає зрозумілим, що окрім отримання інформації по дорожнім ділянкам та отримання за допомогою читачів інформації на цей час про стан цих ділянок потрібно буде отримувати інформацію про кількість витрачених коштів на ремонт або побудову дороги по кожній ділянці дороги окремо. І це ми можемо зробить тільки разом.
Що робити
Нам, громадянам, Конституцією України надано право здійснювати владу через органи влади (ст. 5), право брати участь в управлінні державними справами (ст. 38) та право на те, що Держава відповідає перед людиною за свою діяльність (ст. 3).
Тому, нам громадянам потрібно зрозуміти, якщо є недоліки в діяльності посадових осіб щодо здійснення контролю, тоді це повинні робити ми громадяни і у разі виявлення недоліків інформувати про них владу, вимагати усунення та вимагати покарань посадових осіб по провині яких виникли ці недоліки.
Треба контролювати дії влади, не давати їм можливості порушувати законодавство та права громадян, знати та боротися за свої конституційні права та боротися проти свавілля чиновників.
Чи стане громадянин джерелом влади залежить від кожного з нас.
Блог автора – постійна ссилка на статтю
Качур Д. М. , член Громадської ради при ФДМУ , експерт з питань приватизації